“Kuckhjul”…

Det kan vara trevligt med lite omväxling, när man har ett folkabygge i garaget, att göra något annat emellanåt.

knubb

SÃ¥ledes tar man fram knubben med ett hÃ¥l i…

oli_plugg

… som passar mot oljeavtappningen och givetvis garagedomkraften under det…

motori

… sÃ¥ napps ja kopps, sÃ¥ är motorn lös! :mrgreen:

lad_los

Och växellÃ¥dan är nere och axlar och rör är skruvat väck…

paj_kuggs

Och inne i slutväxeln finns det bara ett drev kvar, av tvÃ¥, och det ser inte friskt ut det heller… :???:

spare_parts

Men bättre begagnade reservdelar hittades på byn så imorgon fortsätter äventyret! :smile:

Och vem vet, det kanske funkar när man sen fÃ¥r ihop det…

Vi ser ju. Sen. :mrgreen:

Edit: Lite souligare, lite bättre… :cool:

2 comments

  1. Kråksimuleraren

    Behöver man inte skimsa in dessa axlar som Volvodiffar? Det är det enda jag inte ger/gett mig på när det gäller bilar.

  2. iZac

    Någon typ av injustering brukar det finnas, för att få kontakten mellan kuggarna rätt, men har inte kollat upp det ännu.
    I Impalan jag hade var det ringar man skruvade för att flytta hela paketet samt för att ansätta lagrena, som info, men kuggkontakten blev perfeket den gÃ¥ngen… 🙂