“The Phoenix is raising”…
Jaja, dagen har gÃ¥tt i skruvandets tecken,om man sÃ¥ säger…
Växellådan på operationsbordet och den fick sig en utvändig grovrengöring då det nog fanns sand från flera delar av landet iblandat i oljefukten på metallen. Ända från västkusten upp till Temmilahti, som info, och även från Luleå samt Kärrbäck!
Och innan geniet fick dit slutväxeln tog det ett bra tag av racklande… men till slut flyttades diff-dreven frÃ¥n reservdelen till ordiniarie slutväxel och det passade.
Läge att montera tillbaka drivaxlar och rör innan man lyfter tillbaka skiten.
Och kväll gjordes när allt är klart, förutom bromsrören bak som ska köpas nya imorgon, samt oljan till lådan givetvis.
Inte att förglömma växelreglaget som inte blev monterat idag dÃ¥ man inte vill in i bilen med vilka kläder som helst, kläder som just nu snurrar i “LG’n” och förhoppningsvis blir lite renare…
Sen blir det intressant att se om och hur det funkar och om det läcker nÃ¥ olja…
Det var ju meningen i dagarna att byta olja i motorn och att ställa ventilerna, men f-n vet om man inte sparar det ett tag dÃ¥ det är lätt att bli “allergisk” mot att skruva vissa gÃ¥nger…
Vi ser ju.
Vissa har visst hur mÃ¥nga VW som helst… denna “BayaBug” har jag väl inte sett innan pÃ¥ bild?
Nä denna är nog en doldis i dessa sammanhang. Den kommer oftast med pÃ¥ bloggen vid smÃ¥haverier, tydligen…
Insteget för mig till VW-världen, som info, och en ren bruksbil som mest används för bad och skogstripper vid behov, eller genom byn ibland.
Ungefär en gÃ¥ng vartannat Ã¥r Ã¥ker den in till Haparanda till SBP med oftast en del ny plÃ¥t svetsat i dÃ¥ “västkust-plÃ¥t” rostar mer än annan… 😉