“Färjlös”…
Ett exempel pÃ¥ när jämställdheten i vardagslivet fallerar är när du ser alla människor som klappar pÃ¥ din gravida frugas mage och säger “grattis”, men inte en enda klappar din petter-niklas och säger “bra jobbat”. ![]()
“Patenterat nonsens” (Wikipedia)
NÃ¥väl…Saaben fick nöta lite asfalt idag dÃ¥ den följde med in till centralorten…

Bilden förvisso frÃ¥n hemvägen…

Och onekligen spännande häromdagen, dÃ¥ skyltarna pÃ¥ E4:an byttes mot “110”-dito, och man inte var säker pÃ¥ om även kameran uppdaterats med motsvarande höjning av fartgränsen (“fartlimit” pÃ¥ svengelska)… ![]()

Gaveln pÃ¥ Ikanohuset, bara “sÃ¥där”… ![]()
Jaja…

PÃ¥ hemvägen ett snabbt stopp vid det gamla färjläget pÃ¥ “fastlandssidan” (“Sverigesidan”).
Om man ska börja bedriva färjetrafik till Seskarö igen sÃ¥ bör man dock ta med en sÃ¥g… ![]()
Att det växer träd och dylikt är inte så konstigt då senaste färjan gick 1978.

“Lilla” färjans angörningsramp är lite mer sliten, äldre som den är…
Som synes sÃ¥ ligger det en del bÃ¥tar vid färjläget…

Voi perkele Pentti, oli ahven!
… och det beror pÃ¥ att det hÃ¥lls en del fiske-entusiaster där. Samt även ibland husvagns/husbils-folk.

PÃ¥ Ö-sidan syns motsvarande färjeläge, men dit är det längesen man var…

Markeringarna pÃ¥ vägen syns ännu…

… men anslutningsvägen har blivit smal under Ã¥rens lopp…

Forna tiders Seskaröbor, som besökte Sverige, körde rakt fram här på den tiden det begav sig. Men sen -78 går ju vägen naturligtvis mer rakt mot bron.
Konstigt vore annars. ![]()
Det kan ju pÃ¥pekas för de som sysslar med UE, att just Seskaröbron hade varit ett litet objekt, men man noterade i vÃ¥ras att det var nya lÃ¥s pÃ¥ luckorna… ![]()

NÃ¥väl, hemÃ¥t i den lite smÃ¥grÃ¥a lördagen…
Grå. ![]()

Tack för en rapport i text och bilder ❗
Vassegod! 🙂