“Alle man pÃ¥ osv”…
PÃ¥ Svedol och Ö&B har dom fyr i pannan Ã¥tminstone…
Notera vridningen på röken. Beror nog på ett upplösande inversionskikt, är min försiktiga analys.
Förr i tiden när man flög ovanför Ön, på de senare sommarkvällarna, kunde man se röken från Billerud sträcka sig just över trädtopparna, men i gengäld under en j-vligt lång sträcka. Just p g a inversionen.
Jaja.
Mer till återvinning.
Och de gamla vinterdäcken frÃ¥n “Boströms bilgummi i UmeÃ¥” var nog för länge sedan obsoleta, men att “Jetzon H/P Revenger 60” fick pensioneras är lite irriterande. Förvisso har dessa passerat Ã¥lderstrecket för länge sedan, men mönstren var ännu bra…
“General Grabber AP” skulle nog sett lite smÃ¥coolt ut pÃ¥ en Baja-bug som jag känner till. Men hade inte rymts under skärmarna.
Och utväxlingen hade blivit ännu sämre…
Och att skriva “däckad” som rubrik gör jag icke.
Det gick inte att vända pÃ¥ “breddäcken” de brukar väl nötas pÃ¥ inre kanten av dylika fordon?
Nja, problemet var att det var rätt rejäla torrsprickor just vid “fälgkanten” pÃ¥ däcket sÃ¥ pass rejäla att skruvmejseln nästan gick igenom… 😯
Men om man har toe-in-vinklarna rätt i bakhjulen nöts inte däcken, faktiskt, dÃ¥ cambervinkeln inte nöter, utan som sagt, felaktig toe-in. Och toe-in gÃ¥r att justera dÃ¥ det är avlÃ¥nga hÃ¥l för infästningen av “axelpaketet”. 🙂