“Det hänger pÃ¥ detaljerna!”…

blink1

Mera blinkers monterat.

egghead

I backspegeln hängandes. Om man bara skulle fÃ¥ listerna till rutorna sÃ¥…

ashtray

Thure Lundgrens fimp och tändstickor. Autentiska tillbehör. :cool:

tiger_i_tanken

Ingen känguru i tanken, förhoppningsvis…

styr

En fÃ¥dd styrväxel fick agera försökskanin och genast visste geniet varför ordiniarie styrväxel glappade. Fixat nu, som info, ska dock utveckla det mer vid tillfälle…

Jaja, en vecka kvar till SkellefteÃ¥…

7 comments

  1. Kråksimuleraren

    Flashigt och modernt med vita blinkers, attans va snyggt! (Att vissa inte förstår att vita och röda blinkers var standard för 40 år sedan är ju en annan historia)

  2. iZac

    :mrgreen:

    Sen att man mÃ¥ste klämma i en orange lampa till besiktningen (eller byta glas!) är en annan frÃ¥ga… Nästa Ã¥r. 😎

  3. Kråksimuleraren

    Kan jag väl inte tänka mig, har de ändrat reglerna, om det var vitt glas orginal så ska det väl få vara det, minns inte en PV eller Duett med gula glas

  4. iZac

    Just det! Man jag tror det finns nÃ¥gon Ã¥rsmodellgräns där det mÃ¥ste vara oranga blinkers efter ett visst Ã¥r…

  5. Kråksimuleraren

    Jo, men PV fanns till 1965 och Duetten till 1969, sÃ¥ där har du väl lite gränser? Vad var/blir det för Ã¥rsmodell pÃ¥ den “nya”?

  6. iZac

    Just det, -75 brukar vara en brytpunkt för många regler!

    “* 1986 & yngre: Krav pÃ¥ sidoblinkers, denna fÃ¥r alltsÃ¥ inte tonas eller kopplas ur “
    och sidoblinkers har ju till och med jag pÃ¥ 61:an… pÃ¥ B-stolparna! :mrgreen: