“KrÃ¥kis fÃ¥r se kontakten!”…
En lite kryptisk rubrik, kanske…
OBD2-kontakt. I mjukt plastmaterial sÃ¥ den ser lite sned ut… Inga bokstäver pÃ¥ kontakten dock (KrÃ¥kinfo!)
Och funkar som sig bör, gjorde “dosan” frÃ¥n Kjell & Company dÃ¥ motorsymbolen lyser svart numera. Till skillnad mot pÃ¥ bilden…
Och samma “skitfel” som tidigare var det sÃ¥ man behöver inte engagera sig nÃ¥ mycket över det.
TomgÃ¥ngen var bra…
… och laddningen verkar fungera!
Chassinummer fick man dock inte fram i denna dosa…
… men det stÃ¥r ju Ã¥ andra sidan lättillgängligt pÃ¥ en liten skylt innanför rutan sÃ¥…
Nåväl, med ett lokalt grillat mellanskrov, som gör skäl för namnet, i magen så kräver det nog en runda på skridskoplanen snart. Och att det blev ett Friscomål på Max igår är en till anledning att röra på sig.
Och som info provade jag ett vanligt skrovmål på Max i förra veckan. Det gör jag dock aldrig mer igen, så länge det finns Friscomål att ta istället!
Vi säger så.
Man skulle ju kunna undra om krÃ¥kan trillat av pinn eftersom han inte synts till pÃ¥ länge i cyberspejs ❓ 😉
Han kanske inte har någon som körde?
Nu när jag kravlat mig upp ur diket sÃ¥ mÃ¥ste jag ju kommentera. AlltsÃ¥ inga bokstäver, men den funkade för dig i alla fall, lÃ¥ter ju bra, var satt kontakten du anslöt till, under huven eller instrumentbrädan? Annars sÃ¥ mÃ¥ste jag slutföra det som jag strulat med länge, besiktning av den 22 Ã¥r gamla Volvon kl 15.40 idag. Naturligtvis sÃ¥ kommer det alltid nya problem när man fixar tidigare fel, därför blir det en ful-lagning av avgasröret, verkar som om bockmaskinen skapat en repa där det naturligvis börjar läcka redan efter 3 Ã¥r. och veckorna innan besiktningen dÃ¥ man redan använt mÃ¥nadens budget pÃ¥ reservdelar. Wish me luck!…… äre nÃ¥n som har bussturlistan?
Under instrumentbrädan.
“Brake a leg!” eller hur man säger Ã¥t nÃ¥n som ska besiktiga en gammal bil!