“Drivning”…
Även rutan fick sig en duvning med finaste silvertape, ny tape till och med!
“HPD” fÃ¥r man snart kalla sin 95:as Summit 583:a, med kedjehus med back och hydraulbroms (bara en sÃ¥n sak!) frÃ¥n, troligen, en 98 eller 99:as Grand Touring 583.
Och nu med drev och kedja frÃ¥n en Grand Touring 700, Ã¥rsmodell okänd. HÃ¥ller inte dessa saker, som ju är lite kraftigare än de förra, sÃ¥ vet jag inte vad man ska göra… Kanske byta ut “piloten” i stället…?
Vi ser ju.
Att drivkedjan dock var lite för lång gjorde att man helt sonika plockade bort lite drev, för backväxeln, för att kunna sträcka upp kedjan ordentligt och således kunna köra framåt i alla fall.
Ett tag utan back tills en, nyss hemklickad, ny kedja av rätt längd dyker upp!
Och nya glidskenor till boggin ju.
Även rutan och plexit framför finns nog som begagnat att fÃ¥ tag pÃ¥ om man vill… men i ett gammalt bruksfordon är det inte sÃ¥ j-vla noga, sÃ¥ silvertapen fÃ¥r fortsätta fungera!
Jaja…
En viss Servicemobil fick komma in på upptining istället, samt att en välbehövlig städning är inplanerad vilken dag som helst.
Annars har man skottat ett tak idag, i minus tjugo-nånting. Det gick det med.
SÃ¥.
Att arbeta hÃ¥rt i minusgrader kan göra att man slipper svettas 😳 , bara man inte börjar frysa om fötter eller liknande 🙁
Ingen fara med fötterna då skorna är av bra kvalitet! Och med en fleece-balaclava på vädras transpirationen uppåt genom fleecen då.
Men nog blev tröjorna lite fuktiga allt… 🙄