“Snurrat”…
Än slank de hit, än slank de dit…
Julen dansades i alla fall ut igår. Äntligen.
NÃ¥väl, “FU” s k förebyggande underhÃ¥ll försöker man hÃ¥llas med ibland, trots att, vad man noterat under Ã¥rens lopp, just förebyggande underhÃ¥ll verkar varit av ondo…
Att man redan förra säsongen funderade pÃ¥ kedjebyte i snömoppen gjorde att man under helgen till slut tog isär, mest för att se vad typ av kedja man behöver…
Sprucket E.
Att man upptäckte ett sprucket bottendrev var som en bonus i sammanhanget!
Spruckna drev är absolut ingen höjdare men att upptäcka det i garaget istället för ute på isen eller ute i skogen är ganska trevligt, trots allt.
Jaja, då man bytte växellådan för några år sedan p g a kraschad backväxel då, gjorde att man kollade upp resterna av den förra backväxeln. Mycket riktigt ett likadant drev!
Dock sprucket det med…
Segoddagdå!
Men icke olösliga problem då man får ringa runt i morgon för ett nytt eller bättre begagnat (läs: ickespucket!)
Sen kan man ju fundera pÃ¥ vad det beror pÃ¥ att vissa drev spricker för vissa maskinister…
Det beror förmodligen på för klent konstruerade saker juh!
Annars kan man ju alltid skaffa andra redskap för att ex vis dra skidspår:
För har man inte möjlighet att köra skoter kan man ju alltid köra Polaris…
SÃ¥.
Sprickan beror ju pÃ¥ märket. Det är ju helt tydligt! 😉
Nja… det rÃ¥der ju delade meningar om detta… 😎
Men ett nytt blev det inte dÃ¥ det skulle gÃ¥ pÃ¥ 3700 kr! 😯 😯 😯
Hade det inte stÃ¥tt Bombardier där med ett stort E hade det aldrig varit nÃ¥gon sprickanvisning, sÃ¥ jag vidmakthÃ¥ller min Ã¥sikt! 😎
r:et i ex vis “pola
ris” kan nog ocksÃ¥ spricka… 😆