“Skruvat”…

Regnet gjorde att man fick avbryta “trallandet” pÃ¥ den blivande uteplatsen sÃ¥ istället sitter man här… :lol:

“Har du ritningen klar för uteplatsen?” frÃ¥gade frugan härom tidigare. “Ritningen finns här!” sa jag och pekade mot huvudet… :mrgreen:

Så är det oftast, att man har en vision om hur saker ska bli eller hur man vill att de ska bli och sen jobbar man mot detta.

Vissa bilar man haft under Ã¥ren har ju inte alltid varit som de skulle när man skaffade dessa, men med en dÃ¥res envishet fick man till saker sÃ¥ att det passade Ã¥t jag i alla fall. Nu hade det ju varit lämpligt med bilder pÃ¥ ex vis Impala -61:an man hade, hur den sÃ¥g ut vid köpet och sen hur den blev när den blev som jag ville…

Men pÃ¥ den bilen finns inte mÃ¥nga bilder, mer filmat dock…:mrgreen:

En annan 61:a som blev, i mina ögon, helt perfekt och var ett bra utgångsprojekt för just denna typ av modifieringar, främst för att det var stökat en hel del med bilen från början.

Att det var rätt “oanvändbar”, (ungefär som ett facebook-konto dÃ¥!) när den blev färdig är en annan frÃ¥ga… :cool:

Nåväl, såldes ju iväg för drygt ett år sedan.

En annan som är som den brukar… LÃ¥t se om den gÃ¥r ut till försäljning framöver… Man bör dock först skruva lös framvagnen för att kapa lös sänksatserna och vrida upp dessa litegrann, dÃ¥ sänkta spindlar ju monterades i höstas sÃ¥ nuvarande högsta läge pÃ¥ framvagnen är lägre än pÃ¥ denna bild… :lol:

Vi ser ju, sen senare… :cool:

Och dÃ¥ “Molly Beryll”, en -61:a även den, dök upp nyligen här pÃ¥ ranchen sÃ¥ gÃ¥r ju tankarna osökt till “hur den ska bli”…

Rätt oförstörd som den är sÃ¥ ska den dock tas hand om rätt försiktigt. En lite irriterande sak är ju den att den förr-förra ägaren “fixat till”  nÃ¥gra lackskador med grÃ¥ primer och använt rätt grovt slippapper före det… :roll:

GÃ¥r nog att Ã¥tgärda, men det hade varit mer värt om skadorna varit o-fixade om man sÃ¥ säger… :roll:

DÃ¥ det kom med sänksatser sÃ¥ ska dessa givetvis svetsas i, vad det lider, men i ett “lagomt” läge sÃ¥ man kan sänka tills det ser bra ut… :cool:

Vita blinkers är väl modernt sÃ¥ det blir det nog…

… och lite “bling” juh! Vita däcksidor är ingen nackdel att kränga pÃ¥, bara man fÃ¥r klart för sig vilka dimensioner man vill ha pÃ¥ däcken… :roll:

Edit:

Varför inte även ett par extraljus? :smile:

Vi ser ju. DÃ¥ man har tid att fundera pÃ¥ detta dÃ¥ planen är att fÃ¥ ursprungskontrollen gjord i höst och kanske att man försöker bli klar för att köra i nästa sommar… :grin:

Som sagt, vi ser ju! :mrgreen:

SÃ¥.

2 comments