“Ömöjligt”…
En vecka i princip fulla av sysselsättning till sin ände. Man skulle kunna pÃ¥stÃ¥ att man jobbat “heltid” denna vecka…
NÃ¥väl, dÃ¥ har ju av naturliga skäl ex vis denna blogg inte uppdaterats med vad det var tänkt redan tidigare i veckan, speciellt att jag skulle blogga om de rykten som cirkulerat om sÃ¥gen här i byn…
Men det kom ut redan i fredags.
NSD och SR rapporterar även. Edit: Även Skogsaktuellt.
Och då kan man ju filosofera på frågan jag fick i torsdags, som jag även fått i vintras från en helt annan del av landet(därav rubriken! ) , om jag söker mig tillbaka till den branschen om/när sågen startar igen.
Nej, är svaret, förutsatt att projektet Servicegubben dÃ¥ funkar för mig, vilket det hittills verkar göra. Förutom att geniet byggde den webplatsen i Drupal, som verkar kräva manuella uppdateringar av detsamma verktyget…
Men man vet inte hur framtiden ser ut…
Vi ser ju!
Sen om det är rekordläge pÃ¥ justerverket och det behövs en rotkapare för att nÃ¥ rekordet sÃ¥… vet ni numret.
Eller jag vet inte, förr orkade man nog med “70 krokar i minuten” i en halvtimme, men f-n vet nu…
Man ska nog inte leva pÃ¥ gamla meriter…
Jaja.
Annars har det ju varit lite “ovationer” längs E4:an in mot Haparanda dÃ¥ det dels byggs en GC-väg frÃ¥n Nikkala fram till Salmis och om mitt lekmannaöga inte tar sÃ¥ mycket fel sÃ¥ är det nog snart dags för ytbeläggning av densamma.
Mitträcke sätts upp på E4:an från Seskarökorsningen i riktning mot Haparanda samt att viltstängsel är satt upp på densamma sträckan fram till Salmis.
Och en vilt/skoter-övergång är lämnat öppet i stängslet strax öster om Seskarökorsningen.
Bara en sån sak!
FrÃ¥gan vad man ska hitta pÃ¥ idag är dock lite öppen än sÃ¥ länge… en gräsmatta ska dock klippas idag pÃ¥ byn dÃ¥ det fortfarande växer.
Samt att börja smÃ¥serva en Folkvagn, som ska till SkellefteÃ¥ nästa helg, och räta ut en buckla i en fälgkant pÃ¥ densamma bilen, en buckla som jag inte har en aning om hur den kommit dit…
Även börja lossa en bakaxel från en reservdels-Saab, en axel som är såld, och för att förbereda resten av den bilen för att åka till skroten då.
Med mera, med mera.
Först ska jag nog ta en mugg kaffe till.
Pinkyshifters Are Better People Than Capslockers
Vi säger så.