“Motorvärmarelement on, motorvärmarelement off”…

Det sägs att det ska bli kallare snart…

front

… och förhoppningsvis är det kalluft pÃ¥ väg in som trycker iväg molntäcket!

Men Ã¥ andra sidan gör det inte sÃ¥ mycket dÃ¥…

halvvags

Elementlära, halvfärdig.

… dÃ¥ man fick bytt motorvärmarelementet i en, inte ännu i alla fall, nedläggningshotad Saab. :smile:

frico_gammal

Det som jag noterade var att den gamla värmaren var CE-märkt. Och om den monterats 1984, när bilen var ny,  så fanns det ingen sådan märkning, inte i Sverige i alla fall.

Men ringen med “98” torde betyda tillverkningsÃ¥r och fjärde mÃ¥naden enligt prickarna runtom… SÃ¥ med andra ord är värmaren bytt dÃ¥ 98-99 nÃ¥gon gÃ¥ng…

Men ingen, inte ens jag kan komma pÃ¥ att det skulle vara sÃ¥… :roll: Och jag köpte ju bilen 1996…sÃ¥ rimligtvis borde jag i sÃ¥ fall ha bytt denna värmare tidigare… :roll: :roll: :roll:

“05” och mÃ¥nga prickar var det pÃ¥ nya värmaren, som info.

Jaja, skit i det, som flickan i vitsen sa.

Det känns som att man hinner lite i kapp, med projekten, då det vill till och köra ihop sig ibland. Men å andra sidan är det bra för då har man alltid något att göra också! :mrgreen:

Och utan praktiskt göra vill man inte vara. ;-)

DÃ¥ man som sagt lägger en hel del tid pÃ¥ teori när man agerar som “student” i ännu nÃ¥gra veckor till. Sen ser vi vad som händer, om man “har att göra” i nästa Ã¥r ocksÃ¥. Och dÃ¥ menar jag inte att enbart laga de egna bilarna utan mer hitta övningar som ger möjlighet till fakturering.

Och fakturering gillar vi! :cool:

Gitarrmusik med blåssektion passar bra på en lördag. :cool:

Comments are closed.