“Carborundumpasta”…
Javafan, vi hade ju vÃ¥rat “torsdagsmöte” pÃ¥ Folkets Hus idag igen, mest eftersom det var torsdag och även dÃ¥ Setras och Sveaskogs respentanter i “Seskarödelegationen” närvarade med lite info om arbetssättet för delegationen (tror jag att det var…)
Vi har ju haft dessa möten ett tag och det har varit folk frÃ¥n lite olika ställen (AF, A-kassan, olika omställningsföretag mm) för att informera men tyvärr sÃ¥ har jag missat mÃ¥nga av dom här mötena…
NÃ¥väl, det sades i en kommentar idag om Setras “plötsliga” engagemang ifrÃ¥ga om vÃ¥r situation där sÃ¥gen ju ska läggas ner att “initiativet till detta sent uppkomna engagemang nog inte kommit frÃ¥n VD’n” och det har jag faktiskt funderat pÃ¥ själv dÃ¥ viljan att göra nÃ¥got mer utöver att helt enkelt lägga ner verksamheten frÃ¥n Setras sida varit ganska blygsam och VD’n sa ju tidigare att Setra inte har nÃ¥got samhällsansvar.
Och nu “fem i tolv” sÃ¥ ska det engageras!
Förvisso bättre sent än aldrig, som flickan i vitsen sa, men min Ã¥sikt är ocksÃ¥ den att initiativet mÃ¥ste ha kommit högre uppifrÃ¥n, sen att koncernledningen givetvis tar ett beslut om att “sÃ¥ här ska vi göra” när pekfingret tar i “magen” är ju fullt naturligt dÃ¥ chefer alltid har egna chefer osv…
En alternativ produkt för småskalig produktion på Seskarö?
Eller som vissa orter gör; gör allt möjligt( bl a smycken) av älgbajs som ju ocksÃ¥ i princip är gratis sÃ¥ skulle vi kunna utveckla detta och använda hundbajs istället dÃ¥ det finns mycket av sÃ¥nt ocksÃ¥ och man behöver ju inte säga vad “rÃ¥varan” är för nÃ¥got!
“40 fÃ¥r gÃ¥ utan en krona” (NK)
Om man Ã¥tminstone skulle fÃ¥ 40 kronor… eller 38 i alla fall…
————————————————————————————-
En EU-gumma har ju uttalat i veckan att “bloggare ska registreras och kategoriseras” eller nÃ¥tt sÃ¥nt (ids inte söka rätt pÃ¥ nÃ¥gon artikel) och det lät som att det var meningen att namn och bild skulle finnas pÃ¥ bloggaren ifrÃ¥ga samt även nÃ¥n slags “inriktning”?
Nåväl, man är ju framtidssäker som få så här finns min info!
Sen att denna template( “utseendemall”) inte medger att en länk till den sidan läggs in pÃ¥ första sidan ids inte jag göra nÃ¥tt Ã¥t…
————————————————————————————–
Egentligen ska det inte direkt gÃ¥ att ta lös topplocken med motorn pÃ¥ plats dÃ¥ det är lite “kinky” att fÃ¥ lös kylplÃ¥tar och dylikt med motorn i bilen, men eftersom denna bubbla är en s k “Baja-bug” (uttalas egentligen “Baha-bug” eller varför inte “blaha-bugg”) sÃ¥ är stora delar av bakpartiet helt enkelt eliminerat, men skam den som ger sig som flickan sa i vitsen sÃ¥ jag tog isär pÃ¥ plats!
Med facit i hand sÃ¥ hade det varit lättare att plocka ner motorn först…
Tror nog att jag tar ner den under helgen då det är lättare att få ihop den utanför bilen!
InlÃ¥nad ventilfjäderbÃ¥ge med hemgjord röradapter för att nÃ¥ “ner”.
Det tog en stund innan handgreppet satt, kan tilläggas…
“SÃ¥ här serrö ska en ventil slipas in”
Geniet snurrar pÃ¥ “indianpinnen”, en pinne med sugpropp, för att snurra ventilen.
Men lite ärligt sÃ¥ körde jag nÃ¥gra med skruvdragaren, framÃ¥t och bakÃ¥t, ocksÃ¥ (fast man inte “ska” göra det…), med ventilskaftet fast i borrchucken sÃ¥ gick det lättare, sen om resultatet blir det samma är en annan frÃ¥ga…
“One down, one to go!” Topp nummer tvÃ¥ ska strax tas isär och noterbart är att det varit ett läckage mellan topplocket och cylindern, ser det ut som, men när det varit vet man inte…
Och med i nödvändiga fall utbytta samt inslipade ventiler blir nog motorn glad!
Tätningar och oljerör mm nyss beställt så under helgen får vi nog lägga lite energi på att forcera brobygget istället!
“Stillbildsvideo” men vad göra dÃ¥ “alla” andra verisioner är lite sunkiga i ljudet?
“Forest”, System of a Down i alla fall!
Jahej/iZac, seskaro.nu