“Carborundumpasta”…

Javafan, vi hade ju vÃ¥rat “torsdagsmöte” pÃ¥ Folkets Hus idag igen, mest eftersom det var torsdag och även dÃ¥ Setras och Sveaskogs respentanter i “Seskarödelegationen” närvarade med lite info om arbetssättet för delegationen (tror jag att det var…)

Vi har ju haft dessa möten ett tag och det har varit folk frÃ¥n lite olika ställen (AF, A-kassan, olika omställningsföretag mm) för att informera men tyvärr sÃ¥ har jag missat mÃ¥nga av dom här mötena… :???:

NÃ¥väl, det sades i en kommentar idag om Setras “plötsliga” engagemang ifrÃ¥ga om vÃ¥r situation där sÃ¥gen ju ska läggas ner att “initiativet till detta sent uppkomna engagemang nog inte kommit frÃ¥n VD’n” och det har jag faktiskt funderat pÃ¥ själv dÃ¥ viljan att göra nÃ¥got mer utöver att helt enkelt lägga ner verksamheten frÃ¥n Setras sida varit ganska blygsam och VD’n sa ju tidigare att Setra inte har nÃ¥got samhällsansvar.

Och nu “fem i tolv” sÃ¥ ska det engageras!

Förvisso bättre sent än aldrig, som flickan i vitsen sa, men min Ã¥sikt är ocksÃ¥ den att initiativet mÃ¥ste ha kommit högre uppifrÃ¥n, sen att koncernledningen givetvis tar ett beslut om att “sÃ¥ här ska vi göra” när pekfingret tar i “magen” är ju fullt naturligt dÃ¥ chefer alltid har egna chefer osv… :mrgreen:

En alternativ produkt för småskalig produktion på Seskarö? :wink:

Eller som vissa orter gör; gör allt möjligt( bl a smycken) av älgbajs som ju ocksÃ¥ i princip är gratis sÃ¥ skulle vi kunna utveckla detta och använda hundbajs istället dÃ¥ det finns mycket av sÃ¥nt ocksÃ¥ och man behöver ju inte säga vad “rÃ¥varan” är för nÃ¥got! :mrgreen:

“40 fÃ¥r gÃ¥ utan en krona” (NK)

Om man Ã¥tminstone skulle fÃ¥ 40 kronor… eller 38 i alla fall… :roll:

————————————————————————————-

En EU-gumma har ju uttalat i veckan att “bloggare ska registreras och kategoriseras” eller nÃ¥tt sÃ¥nt (ids inte söka rätt pÃ¥ nÃ¥gon artikel) och det lät som att det var meningen att namn och bild skulle finnas pÃ¥ bloggaren ifrÃ¥ga samt även nÃ¥n slags “inriktning”?

Nåväl, man är ju framtidssäker som få så här finns min info! :mrgreen:

Sen att denna template( “utseendemall”) inte medger att en länk till den sidan läggs in pÃ¥ första sidan ids inte jag göra nÃ¥tt Ã¥t…

————————————————————————————–

Egentligen ska det inte direkt gÃ¥ att ta lös topplocken med motorn pÃ¥ plats dÃ¥ det är lite “kinky” att fÃ¥ lös kylplÃ¥tar och dylikt med motorn i bilen, men eftersom denna bubbla är en s k “Baja-bug” (uttalas egentligen “Baha-bug” eller varför inte “blaha-bugg”) sÃ¥ är stora delar av bakpartiet helt enkelt eliminerat, men skam den som ger sig som flickan sa i vitsen sÃ¥ jag tog isär pÃ¥ plats! :shock:

Med facit i hand sÃ¥ hade det varit lättare att plocka ner motorn först…

Tror nog att jag tar ner den under helgen då det är lättare att få ihop den utanför bilen! :idea:

InlÃ¥nad ventilfjäderbÃ¥ge med hemgjord röradapter för att nÃ¥ “ner”.

Det tog en stund innan handgreppet satt, kan tilläggas… :wink:

“SÃ¥ här serrö ska en ventil slipas in”

Geniet snurrar pÃ¥ “indianpinnen”, en pinne med sugpropp, för att snurra ventilen.

Men lite ärligt sÃ¥ körde jag nÃ¥gra med skruvdragaren, framÃ¥t och bakÃ¥t,  ocksÃ¥ (fast man inte “ska” göra det…), med ventilskaftet fast i borrchucken sÃ¥ gick det lättare, sen om resultatet blir det samma är en annan frÃ¥ga… :wink:

“One down, one to go!” Topp nummer tvÃ¥ ska strax tas isär och noterbart är att det varit ett läckage mellan topplocket och cylindern, ser det ut som, men när det varit vet man inte…

Och med i nödvändiga fall utbytta samt inslipade ventiler blir nog motorn glad! :cool:

Tätningar och oljerör mm nyss beställt så under helgen får vi nog lägga lite energi på att forcera brobygget istället! :mrgreen:

“Stillbildsvideo” men vad göra dÃ¥ “alla” andra verisioner är lite sunkiga i ljudet?

“Forest”, System of a Down i alla fall! :cool:

Jahej/iZac, seskaro.nu

Comments are closed.