“Hämähäkkimies”…
Primerlackade spindlar och nya spindel-leder… Hopmonteringen förutsätter dock koll och ev justering…
… av hjulvinklar. NÃ¥gon typ av camberjustering pÃ¥gÃ¥r pÃ¥ bilden…
Sen att det är lite knepigt att försöka hitta nÃ¥gon mätpunkt när man inte har verktyg som man egentligen borde ha…Vattpass och tumstock kommer man dock rätt lÃ¥ngt med.
Ögonmåttet säger dock att det är:
Och det duger åt mig.
Tumstocksmetoden visade att även toe-in verkade vara rätt nära sanningen så en provkörning togs efter Ö-vägen en bit.
Att bilen gick som på räls, jämfört med tidigare i alla fall, gör att man får anse hjulvinklarna vara inom marginalerna.
Vi ser ju.
Lagom hög för att köra till SkellefteÃ¥ nästa helg. Sen att man nu har fjädringsväg är en bonus i sammanhanget och vill man Ã¥ka lägre sÃ¥ finns det sÃ¥na möjligheter ocksÃ¥…
Man skulle vilja höja bakänden till originalhöjd, mest för att fÃ¥ lite “rake” pÃ¥ skutan… Lite Cal look-stuk alltsÃ¥… Men jag är lite less att skruva just för tillfället.
SÃ¥ kanske till vÃ¥ren…
Vi ser ju.
Nu är det bara DI´s korsord att lösa så är lördagens måsten avklarade, resten gör vi för skojs skull!
DÃ¥ fÃ¥r vi sakna varandra lite 😉
Jo, eller mer!
😉