“Kasta snö”…
Utan att verka “kaxig” sÃ¥ känns det som att man borde göra en youtube-film, hur man slungar snö…
Osmidigt…
När det är lite “tjocklek” pÃ¥ snötäcket alltsÃ¥!
Och omöjligt är det inte, att man gör en film dÃ¥…
Vilken dag som helst.
Vi ser ju.
Bara du håller dig till att kasta snö,vill inte se en fim då du kastar vatten !
det är nog något som man kan!
Själv har jag sett er båda kasta vatten :-S
Den första har enstegs slunga, du har två stegs, klart bättre, farsan hade en enstegs med en tidig Stiga park, den var inte mycket att komma med då den stockade sig stup i kvarten, och drivaxlarna bak knäcktes som tändstickor då belastningen blev nog så häftig med både kedjor och hjulvikter. Om din har rem under chassit som driver slungan (som hans hade), sänk ned aggregatet innan du kopplar in slungan så håller remmen längre och hoppar inte av lika lätt!
❗
Rem är det som driver, som info, men hjulvikter ska jag inte ha dÃ¥ kedjor räcker gott och väl. 🙂
Den skulle nog gå bra utan kedjor , då det 4wd!
Jo, men när det blir isigare är nog kedjorna trevliga att ha. 🙂
Har man diffrentialer på alla axlar och mellandiffrential utan broms eller spärr möjlighet så spelar det ingen roll om det är fyrhjulsdrift, det hjul som har sämst grepp får all effekt. Men nu ska jag inte säga att jag vet hur denna fungerar då jag aldrig studerat en så pass ny modell på närmare håll, är det hydrostatdrift? Och i så fall, var driver hydraulmotorn, före diffrential eller finns det en motor per hjul, en per axel eller bara en totalt?
Hydrostatdrift är det, men resten av frågorna lämnar jag öppna ett tag då jag inte fördjupat mig tekniskt i maskinen.
Ännu.
Men att hjulet med sämsta greppet fÃ¥r all effekt har jag inte märkt av i alla fall… 🙄
Edit: Kollade nyss och det sitter en hydraulmotor (med nÃ¥gon slags växel/diff) per axel. Sen hur det funkar egentligen vet jag inte… 🙄
DÃ¥ har du ju förhoppningsvis i alla fall tvÃ¥hjulsdrift…..om nu inte oljan gör tilltaget att helst flöda in i den motor som har minst motstÃ¥nd, men klart bättre än handpÃ¥läggningsdiffbromsen som man man fick utföra pÃ¥ farsans gamla, bara att för hand trycka ned motorkÃ¥pan över det hjul som ville spinna!
😆
Men vid vissa gÃ¥nger, när man lastar eller lossar pÃ¥ släpet med de provisoriska ramperna jag har för tillfället, sÃ¥ kan framhjulen hänga fritt i luften en kort stund men inte snurrar det tomt för det… 🙄
LÃ¥ter lovande! 🙂