“Löst fast”…

Jag vet inte om jag helt enkelt börjar hamna i barndömet eller vad det är, men jag minns att jag bytte solenoid i startmotorn i Saaben för ett antal Ã¥r sedan, mest för att jag vred sönder den gamla när jag skulle känna om muttrarna som hÃ¥ller kablarna satt fast… :cool:

Men inte f-n minns jag att det var sÃ¥ j-kligt att ta lös startmotorn! Eller j-kligt och j-kligt… när man tar lös grenröret sÃ¥…

tomt

… finns det plats att se vad man gör. Minns dock inte att jag tog lös grenröret förra gÃ¥ngen… :roll:

… utan helt enkelt kände mig fram. Men efter vad jag sett idag sÃ¥ anser jag den metoden vara ganska omöjlig. :mrgreen:

Jaja…

starter

… lös kom den i alla fall och det är det som räknas!

Sen om det är dÃ¥lig “konakt” i solenoiden vet jag inte ännu, men den har rapplat redan i somras sÃ¥…

Vi ser ju.

Å andra sidan så mindes jag inte att jag bytt motorvärmare innan jag bytte igen:roll:

NÃ¥väl…

SÃ¥. :mrgreen:

2 comments

  1. Kråksimuleraren

    Blev det bättre, eller har du ett eller två dåliga ställen på startkransen?

  2. iZac

    Är inte ihop riktigt med grejerna ännu, men inget fel pÃ¥ kuggarna utan mest troligt lite ärgat pÃ¥ starkströmskontakterna i solenoiden samt lite halvdÃ¥liga kablar… 🙂