“My precious”…
Det har varit lite mer ovationer på byn då en ny skylt syns upphängd!
En vägbeskrivning, skulle jag vilja kalla det.
Tur att man inte drar kabel som man drar bromsrör… Eller kanske man gör det.
Men bromsröret var bara för lÃ¥ngt i ena änden sÃ¥ det räckte med en snurr…
Minns när jag “rörade” om Impalan, där bromsrören kom i fasta längder… det fick bli spiraler med 6-7 varv i bland för att fÃ¥ längden att stämma!
NÃ¥väl…
… ordningen Ã¥terställd! Lite luft kvar i bakbromsarna, men det tar vi sen, när skruvarlusten Ã¥terkommit.
Och ett mystiskt missljud hördes vid körning framÃ¥t, men det verkar ha försvunnit när geniet satte fast handbromswirarna, som han hade glömt…
Lite-lite oljespill i en bakfälg sÃ¥g jag nyss, men om det kommer frÃ¥n övningen med bromsluftningen eller frÃ¥n hjullagertätningen vet jag inte ännu…
Nya tätningar sattes dock på plats till hjullagren så det kan varit något tillfälligt. Hoppas jag.
Jaja. Förmodligen ska jag inte skruva i nÃ¥tt i helgen…
… dÃ¥ det till slut kom en efterlängtad lÃ¥da!
SÃ¥ man fÃ¥r nog luta sig tillbaka i Baden Meinhof-stolen och läsa lite istället… Om “bländare”, “slutartider”, “skärpedjup”, “iso-tal” och annat obegripligt…
Och 100 kronors traderafyndet, förtjänstfullt använt och tejpat med gaffatape, får ta en välbehövlig pension, skulle jag tro. Åtminstone tills geniet tar fram analoga systemaren igen.
Och det lär ta ett tag.