“Going down”…
Att förbereda sig inför en bilbesiktning är nog (tror jag) lite som att förbereda sig inför en “bal pÃ¥ slottet”… Hur mycket man än kollar och fixar sÃ¥ finns vetskapen om att det “kanske finns nÃ¥got som inte är som det borde vara”…
… och oron i magen vill inte riktigt lägga sig…
… inte förrän föremÃ¥let för kontrollen Ã¥ker ut, och avgasslangen släpper samtidigt som bilprovaren kontrollerar tutan, sÃ¥ vet man att “f-n vilken bra bil jag har!”
Förvisso “diffus ljusbild”, som renderade en “etta”, pÃ¥ en strÃ¥lkastare, men det berodde pÃ¥ fel i glödlampan, en glödlampa som för övrigt inköptes pÃ¥ Statoil i Haparanda och den mackbyggnaden är i bästa fall en hög med grus nu, sÃ¥ “Karma, nÃ¥gon?”
Och en CO-halt som var lika lÃ¥g (0,1) som för tvÃ¥ Ã¥r sedan… Men snÃ¥lt gÃ¥r den…
Och faktiskt så är det som att bilarna går lite bättre efter en godkänd besiktning och Dapper Dan var uppe i etthundra! ett tag på E4:an!
Men med stötdämpare och normalprofilsdäck är det ingen farlig hastighet sÃ¥…
Väl hemma en Ã¥terställning av fordonet, sÃ¥ framvagnen skruvades ner frÃ¥n läge “2”…
… till läge “1”… Och hjul byttes mm…
… sÃ¥ tvÃ¥ Ã¥r av asphaltskrapning till nästa gÃ¥ng!
Edit:
Ett och annat skrapmärke fick Dr Isaksson lappa ihop emellanÃ¥t ocksÃ¥…
… men vi tog inte silvertape i alla fall!
Jag har inga fotobevis men jag observerade faktiskt att Dapper Dan körde igenom de mer centrala delarna av staden! 🙂
Hade ju ärende till AF sÃ¥ man fick cruisa lite… 🙂
MarkfrigÃ¥ngen var nog tillräcklig just dÃ¥ i alla fall…
Du skulle ta och prova cruisa runt i stan efter “Ã¥terställningen” 💡
Snacka om skrap pÃ¥ alla upphöjda övergÃ¥ngsställen. ❗
Jo men bara lite skrap blir det… 🙂
Förvisso försökte vi släta ut en knöl pÃ¥ E4:an vid Vounoviken häromveckan, men det blir sÃ¥ när man tar “hindren” mellan hjulen!