“Bussgarage”…
DÃ¥ det börjar närma sig ett Ã¥r sedan vi köpte Chryslern och varje gÃ¥ng jag tvättat den sÃ¥ har jag skjutit upp vaxningen till “nästa gÃ¥ng”…
Idag var det “nästa gÃ¥ng” sÃ¥ efter att bilen torkat sÃ¥ tog gnidandet vid, alltsÃ¥ “Simoniz hÃ¥rdvax” i den gula burken skulle appliceras.
F-n hur mycket kaross det kan vara på vissa bilar då!
Gnida pÃ¥ vax, gnida “bort” med trassel och sen en runda till med rent trassel!
NÃ¥gra sÃ¥na vaxningar per Ã¥r och man skulle ha underarmar som “karl-Alfred”…
Nåväl, ett-tu-tre kom så regnet men geniet mindes att garaget var tomt så bussen styrdes in dit för de avslutande övningarna, och med infällda speglar rymdes bussf-n just in i garaget.
Lite besvärligt att vaxa fälgarna dÃ¥ man ju är rätt sÃ¥ “bred om axlarna”, men det gick det med…
Sen tror jag fullt och fast pÃ¥ att vax som gÃ¥r lätt att applicera och gnida blankt inte är lika bra som mer tungjobbat dito sÃ¥ jag hÃ¥ller fast vid “Gula Burken”, som ju varken innehÃ¥ller silikon eller slipmedel!
Om man hade varit med förutseende vid tvättningen så hade man ju skaffat lite insektsborttagningsrengöringsmedel och ännu dragit lite polish på frontdelarna så hade slutresultatet blivit än bättre, men hur noga är det ijenkligen?
det är ju f-n bara en bil... buss.
Annan buss med hög “vill ha”-faktor!
Jahej/iZac, seskaro.nu
carnuba är tunga grejjer !
inte för ‘vem som helst’! 🙂
HÃ¥jÃ¥j ..den var lÃ¥g! 😛
Bussen, alltså
Låg buss med hög vill ha faktor!
Det är sÃ¥na fordon som fÃ¥r folk att ställa frÃ¥gan: “Hur kommer man över fartguppen med en sÃ¥n där?” Och svaret brukar bli att “det gör man inte”… 😉