“Växeln HallÃ¥?”…
Vanligtvis när det ringer försäljare (dÃ¥ vi är reggad hos “NIX” sÃ¥ ringer det ju endast sÃ¥na som vi redan är kund hos pÃ¥ ett eller annat sätt..) av olika produkter eller tjänster sÃ¥ brukar jag klippa av samtalen ganska snabbt med ett “med all respekt sÃ¥ är jag inte intresserad, ni fÃ¥r ringa till nÃ¥gon annan”, just för att inte slösa tid hos varken jag eller dom som ringer!
Givetvis försöker jag att låta trevlig då det ju är deras jobb att ringa runt för att sälja.
För så funkar jag; om jag har en tjänst som funkar och så länge priset verkar rimligt så ids jag inte byta till något annat, trots att det skulle kunna finnas någon krona att spara här och där.
Speciellt pÃ¥ försäkringar skulle det gÃ¥ att fÃ¥ ner premien varje Ã¥r om man vill och ids, men det var ju det här med rimligheten i priset sÃ¥…
PÃ¥ bubblorna bytte jag dock bolag för nÃ¥gra Ã¥r sedan dÃ¥ det jag hade började prismässigt bli “för högt” jämfört med utbytet av försäkringstjänsten, läs: “närmare 1200 spänn för en trafikförsäkring, pÃ¥ bilar som körs knappt nÃ¥gra hundra mil mest hemma pÃ¥ byn”…
Samma i våras igen på Dapper Dan-bubblan då premien igen var uppe i 1200 spänn= byte till ett annat bolag!
Och rödingen gÃ¥r nog samma väg i augusti dÃ¥ den premien torde bli i liknande klass, speciellt med tanke pÃ¥ att “halva” bilen är i glasfiber sÃ¥ de eventuella skador en motpart fÃ¥r vid en krock/pÃ¥körning borde vara smÃ¥a… kanske.
Men annars rullar det pÃ¥ och man betalar sÃ¥ länge priset är rimligt, OM det inte dyker upp ett bättre erbjudande och magkänslan säger: “BYT”!
SÃ¥ häromdagen ringde en dam frÃ¥n ett större kommunikationsbolag och undrade om jag ville byta det fasta teleabonnemanget till dom istället, lite billigare var det ju förvisso, men det delstatliga, ordinarie, är ju inte direkt dyrt det heller, men magen sa: “Byt”!
Så det blev så.
Men att jag skulle ha ringt dom istället för att byta leverantör hade varit helt otänkbart!
Dozer, “Rising”.