“9 to 5″…

Hos digitalpr.se hittar jag länken “Intranätforum spÃ¥rade ur-anonymitet stoppas”

Oavsett vilket har bara en gammal hederlig sanning bevisats: Ett intranät blir inte bättre än organisationen det betjänar.

Det handlar här om Karlstads Universitets intranätforum, men när man läser inlägget drar jag rätt snabbt paralleller till ett intranätforum en viss halvstatlig sågverkskoncern provade på för ett flertal år sedan, långt före minussiffror och nedläggningar osv, och det forumet spårade ur rejält, j-kligt rejält. Nästan direkt. :mrgreen:

Och vad hände? Kontakten ur sÃ¥ var problemet löst enligt “ledningen”. :???:

Nåväl.

9to5

Resultat av kompressionsprov pÃ¥ snöskotern nyss. 9 kg i ena cylindern och 5 i den andra… :???:

Tur att kolvar inte är så dyra då det nog är dags att byta. :mrgreen:

stagn

Och en konsekvens av att korta av framvagnen i en gammal Folkvagn är ju att styrstagen dÃ¥ blir för lÃ¥nga… Förvisso bara i ena av änderna av stagen, det hade varit värre om stagen varit för lÃ¥nga i bägge änder… :grin:

Och sen lite färg pÃ¥ skulle inte skada…

Nashville Pussy & Russ Meyer wedding party ! :cool:

2 comments

  1. Kråksimuleraren

    Vad ska du med styrstag till, det lär ju ändÃ¥ inte gÃ¥ att vrida hjulen nÃ¥t, vändradie som en oljetanker! 😉 Tar inte hjulhusen i bra mycket tidigare nu, och breddar du hjulen utÃ¥t sÃ¥ blir det ju tungt som bara den att vrida pÃ¥ ratten. När du ändÃ¥ är igÃ¥ng, ta ett hÃ¥l i bottenplattan just bakom framvagnsinfästningen, montera en luftkolv rakt ned med ett litet tvärställt hjul sÃ¥ är det bara att backa snett in mot trottoarkanten och trycka ned hjulet sÃ¥ rullar den själv in mot kanten med framänden! Hur du ska komma ut är en annan femma! 🙂

  2. iZac

    🙂

    Men allvarligt sÃ¥ nog kommer det gÃ¥ att svänga, bara man har nog lÃ¥ga och smala däck! 🙂

    I Dapper Dan-bubblan fick jag justera ut stoppskruvarna för styranslaget litegrann, för att inte däcken skulle ta i innerskärmarna vid sväng, men det var med normalprofildäck, men om det nu kommer att ta sÃ¥ lär man ju se var det tar sÃ¥ dÃ¥ tar man fram slägghammaren och smider om hjulhusen lite sÃ¥ blir det bra… 😉

    Och apropÃ¥ styrstag som mÃ¥ste jag brotscha om ena hÃ¥let i styrspindeln för själva leden, dÃ¥ den mÃ¥ste in underifrÃ¥n för att staget inte ska ta i tanken… 🙄