“Friskluftsblogg!”…
Blogginlägg ute frÃ¥n trädgÃ¥rdsmöblerna, av samma anledning som hanhundar slickar sig pÃ¥ “bollan”; för att dom kan!
Skruvade ihop rödingen idag, resterande delar som skulle pÃ¥ plats och provstartade med körningen i vintras i minnet dÃ¥ den verkade gÃ¥ “fett” och lite “grovt”…
Lika fett och lika grovt gick den nu och justering och felsökning inleddes, men klokare pÃ¥ det blev man inte…
Förvisso ett “tapp” i mellanregistret men det borde inte ge misständningar och dito orolig gÃ¥ng, dÃ¥ pÃ¥ tomgÃ¥ng gÃ¥r den som klockan och svarar rätt bra pÃ¥ gasen, obelastad…
Då geniet som sådant gjorde en modifiering av förgasaren i höstas misstänktes det vara orsaken till felgången så en annan förgasare rengjordes och skruvades på.
Jo tjenare, samma lika…
Det finns ju en risk att tändfördelaren inte lirar som den ska och det ska kollas upp i morgon, men delarna i denna är Ã¥tminstone i princip nya sÃ¥ om centrifugalvikterna funkar som dom ska sÃ¥ ska denna inte ge nÃ¥gra problem, förmodligen…
Ett alternativ är att prova”gamla” förgasaren med ett lite större huvudmunstycke dÃ¥ modifieringen som sÃ¥dan egentligen kräver ett större dito.
Nu fanns det ett webermunstycke i storlek “170” hemma i lagret jämfört med originalets “130” sÃ¥ jag har inga större förhoppningar att detta ska bli bättre…
Sen sÃ¥g jag i gamla förgasaren att”duschröret” frÃ¥n accpumpen plötsligt saknades och det var där i höstas när förgasaren skruvades ihop!
Lutar nog Ã¥t att “ettusensexhundra”-motorn ätit upp detsamma…
“Vi ser ju!”
NÃ¥tt ska man väl fÃ¥ ihop att funka som det ska…
————————————————————————————–
Jahej/iZac, seskaro.nu