“Truck stop”…
Det var ju det här med “nypressad” eller “färskpressad”, i alla fall när det gäller juice, men vad det gäller spindelleder till en Folkvagn sÃ¥ är det nog “hÃ¥rdpressad” som gäller dÃ¥ man fick trycka jerält med hydraulpressen pÃ¥ jobbet för att fÃ¥ lös de gamla lederna, (som förmodligen suttit där sen 1968!).
Nu vet jag inte hur mÃ¥nga ton den pressar men “hela mÃ¥nga” är ganska nära sanningen och just när man nästan gett upp och tror att hylsan som agerar mothÃ¥ll ska splittras sÃ¥ “knäpper” det till och löst är det!
Sen är det lätta kvar att pressa i de nya och det är inte så mycket mer att orda om.
Man kanske mÃ¥ste lägga “vantarna” pÃ¥ hydraulpressen frÃ¥n jobbet ifall det inte blir nÃ¥gon lösning för sÃ¥gverket i framtiden, för att kunna pressa i framtiden…
“Vi ser ju!”
Sen fick rödingen komma ut pÃ¥ “grönbete” idag dÃ¥ allt “rostskyddskladd” och färg torkar nog lite bättre utomhus, tror jag… och sen ska det avfettas dÃ¥ det läckt lite bromsolja… och tvättas… och svetsas lite i framvagnstommen… och en hel del inredning ska tillbaka… och smÃ¥servas inför besiktningen… och som synes är besiktningshjulen redan pÃ¥!
————————————————————————————-
S k “exaktkap”…eller “snÃ¥lkapning” (plankänden i mitten, alltsÃ¥!)
Men vad nu? Maskinisten på väg bort! Och vädringsluckan för motorn är öppen!
Men på väg tillbaka?
Troligen “loppor i motorn”!
Men det löste väl sig det med, som det mesta
————————————————————————————–
Som synes inte så mycket vettigt i dag heller, men Knapsu har tänkt till om bla FRA-lagen!
————————————————————————————–
Uppdaterade MP3:an häromdagen med lite norsk “roskänrÃ¥ll-musis” och att jobba med lite taggtrÃ¥dsmusik i lurarna gÃ¥r bara bra, sÃ¥ länge det inte blir för mycket av just den sorten:
Tuffa pojkar, minsann!
Och denna har jag haft uppe tidigare, men det är ingen ursäkt:
Jahej/iZac, seskaro.nu