“PÃ¥,av och pÃ¥”…
Den stolpen mÃ¥ste varit ganska dyngrak…
NÃ¥väl, apropÃ¥ lite lysrelaterat sÃ¥…
… har man under den närmaste tiden stött pÃ¥ tvÃ¥ fall av, frÃ¥n Vattenfalls sida, bortkopplad “ström” frÃ¥n olika fastigheter, i samband med ägarbyten.
I det första fallet var det bevisligen faxat in en anmälan om nytt abonnemang, men strömmen klipptes ändÃ¥… (Fjärrmanövrerad elmätare is the shit, säger nog Vattenfall!)
Nåväl, det löstes nog rätt omgående av ägaren av abonnemanget.
Dagens fall då, där en fastighet som tjänar som fritidshus plötsligt blev strömlöst. Ett samtal från en viss servicegubbe till Vattenfall visade på vad vi misstänkte redan före, att det inte fanns något abonnemang och följdaktligen stängdes då elmätaren av, ända från kungliga huvudstaden, fick jag för mig, då damen som sen ringde upp, ringde från densamma huvudstaden och sade att elen var kopplad på igen och jag fick åka för att knäppa på elmätaren en gång till!
Till saken hör att innehavaren av huset skulle Ã¥ka hem i morgon och hade elen istället klippts efter att de Ã¥kt iväg sÃ¥ hade det inte blivit bra, dÃ¥ det som väntat kommer bli kallare ute vad det lider…
Och frysskadorna hade kommit som ett brev pÃ¥ posten… 1000% säkert. Minst.
Man kan ju undra vilken roll och vilket ansvar mäklaren har som förmedlat affären? Jag vet inte om en mäklare har nÃ¥got ansvar att hjälpa till med ex vis överlÃ¥tande/nytecknande av elabonnemang speciellt med tanke pÃ¥ att köparen inte är bosatt i landet och kanske ovan med/ovetande om svenska rutiner för sÃ¥dant och framförallt inte kunnig i, i Sverige, gÃ¥ngbara sprÃ¥k… eller om det är Vattenfall som sjabblat även denna gÃ¥ng.
Vad vet jag.
NÃ¥väl, det löste sig med ett s k “mÃ¥lfoto” denna gÃ¥ng i alla fall och förhoppningsvis ska det funka sig sen ocksÃ¥!
see more Very Demotivational
Snoppgåta. (Realtid)
SÃ¥.